CERKAM(CERITE KAMPONG)
16.13 | Author: Irham YS
Pada suatu hari duduk bersame antare badron dengan atan freeman pasar.
dron nak nanye awak ne lah tak begabong lagi dengan kawan-kawan(tanye atan dgn sinis)
bukan cam tu tan,aku ne skrng lg sebok,bnyk kegiatan org kulet puteh cakap any activity(jawab badron agak begaye)
ntah..buaye,ntah,katak..ntah ye..ntah tidak..aku kire kau ne semenjak due menjak banyak gaye lah dron..(ejek atan)
bukan aku ne begaye tan,tapi aku sekarang lagi jadi pengurus Organisasi(jawab badron)
Ape awak lah jadi polisi?(bentak atan dgn agak takot)
bukan polisi bahlol!tapi organisasi(jawab badron dgn keras)
oh..ngape pulak awak nak jadi juragan nasi?(tanye atan)
awak ne mang bute kayu tan,lah eror ke sinyal otak awak tu..(ejek badron)
jgn cam tu way,kwn ne semalam minom double kiwi,jd agak peneng lalat lah(jawab atan)
tan,jadi-jadilah kerje minom tu,tak baek sebab kelak syaraf kite jadi rosak awak kan punye potensi jgn awak rusak dgn hal-hal yg tak berfaedah tu(nasehat badron)
aku ne free man dron jd kerje aku mabok lah..(kilah atan)
tan..aku ne dulu lebeh free man dari kau!(bentak badron,tapi sekarang aku lah sada bhwe semue kelaku kite yg tak patot spt minom,judi,dll tiade begune bhkan dpt dose jd kite hrs bertaubat tan,awak lah besa lah bise befike mane yg patot dan tak patot..(saran badron pd atan)
jadi maksod awak aku hrs berubah?(tanye atan)
iyelah way,tapi itu tegantong pade awak lah..(jawab badron)
Bersambung....way?
|
This entry was posted on 16.13 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 komentar: